کد خبر:10507
پ
منبع : زومیت

احتمال ورود آمازون به صنعت بانکداری

ورود آمازون به صنعت بانکداری خبر خوبی برای بانک‌های سنتی کوچک نیست زیرا مشترکان آمازون پرایم از همین حالا از این موضوع استقبال کرده‌اند.

طبق گزارش جدید شرکت .Bain & Co، تعداد قابل توجهی از مشتری‌های غول تجارت الکترونیک (حدود دو سوم مشترکان سرویس آمازون پرایم) نسبت به ثبت‌نام رایگان حساب بانکی آمازون اعلام آمادگی کرده‌اند. این در حالی است که وفاداری مردم به آمازون حتی نسبت به بانک‌های منطقه‌ی خودشان بیشتر است.

شرکت Bain در مورد سرویس بانکی آمازون نظرسنجی کرده و طبق نتایج، مشخص شده شرکت آمازون می‌تواند روی استقبال مردم از سرویس‌های بانکی حساب باز کند. آن‌ها همچنین گفته‌اند تهدید شدن بانک‌های سنتی توسط آمازون، موضوعی واقعی و قریب‌الوقوع است.

وال‌استریت ژورنال چند ماه پیش گزارش داده بود که آمازون در حال مذاکره با شرکت جی‌پی‌مورگان چیس است تا خدماتی مانند باز کردن حساب‌های بانکی را به مشتری‌های خود ارائه دهد. بعد از گذشت ماه‌ها گزارشات دیگری مبنی بر ورود آمازون به صنعت مالی منتشر شده اما ارائه‌ی خدمات بانکداری هنوز به طور رسمی از سوی این شرکت اعلام نشده است.

amazon

استقبال مردم از بانکداری آمازون

Bain در نظرسنجی اخیر خود گفته ۶۵ درصد مشترکان آمازون پرایم اعلام کرده‌اند اگر دو درصد مبلغ هر خرید به حساب بانکی‌شان در آمازون برگشت داده شود، حاضر به افتتاح حساب رایگان هستند. این فقط مختص اعضای سرویس آمازون پرایم نیست و سایر مشتری‌ها نیز از این موضوع استقبال کرده‌اند. ۴۳ درصد مشتری‌های آمازون (غیر از مشترکان آمازون پرایم) و حتی ۳۷ درصد کسانی که مشتری آمازون نیستند گفته‌اند حاضر به افتتاح حساب بانکی رایگان خواهند بود.

جوان‌ترها بیشتر از افراد مسن نسبت به افتتاح حساب بانکی آمازون علاقه نشان داده‌اند و این خبر خوبی برای بانک‌های قدیمی نیست. ۶۰ درصد مصرف‌کنندگان بین ۱۸ تا ۳۴ سال و ۴۰ درصد مصرف‌کنندگان بالای ۵۵ سال از این موضوع استقبال کرده و احتمال داده می‌شود که سرویس‌دهنده‌ی خدمات مالی خود را عوض کنند.

خبر بد دیگر برای بانک‌های سنتی این است که تعداد افراد پولدار علاقه‌مند به خدمات بانکی آمازون در حال افزایش است و همان‌طور که می‌دانید مشتری‌های پولدار سود بیشتری برای بانک‌ها دارند.

amazon

مشتری‌های آمازون نسبت به مشتری‌های بانک وفادارتر هستند

آمازون شانس خوبی در ورود به صنعت بانکداری دارد زیرا مشتری‌های آن از مشتری‌های بانک‌ها وفادارتر هستند و خدمات آن را به دوستان و آشنایان پیشنهاد خواهند داد. در نظرسنجی سنجش وفاداری مشتری، آمازون توانست ۴۷ امتیاز کسب کند در حالی که بانک‌های منطقه‌ای ۳۱ امتیاز و بانک‌های ملی توانستند تنها ۱۸ امتیاز کسب کنند.

برای بانک‌ها سطح وفاداری مشتری به‌عنوان یک شاخص مهم برای حفظ بقا در نظر گرفته می‌شود. هرقدر مشتری‌ها از خدمات بانکی خود ناراضی‌تر باشند احتمال پیوستن آن‌ها به آمازون بیشتر است.

آمازون به جایگاه خوبی میان مشتری‌ها رسیده و به عقیده‌ی کارشناسان اکنون زمان خوبی است که به صنعت بانکداری وارد شود. مشتری‌های آمازون افراد ثروتمندی هستند که درآمد بیشتری نسبت به مردم متوسط آمریکا دارند. به گزارش Bain، ثروت کل مشتری‌های آمازون معادل ۷۵ درصد ثروت کل مردم آمریکا است. درحالی‌که مشترکان آمازون پرایم به تنهایی ۴۵ درصد کل ثروت را مدیریت می‌کنند.

محصولات جدید آمازون در راه هستند
تخلف کارمندان آمازون در پاک کردن نقدهای منفی
توسعه فعالیت‌های آمازون، فرصت جدید مایکروسافت برای رشد خدمات ابری است
شکایت رانندگان آمازون از شرایط کاری سخت و حقوق عقب افتاده
جستجوی محصولات مختلف در آمازون و رقابت تبلیغاتی شدید شرکت‌ها

منبع
زومیت
کلیدواژه :
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • به زودی... به زودی...

    به زودی...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید