کد خبر:19462
پ
منبع : مجله پدال

بازگشت هلفانت 1000 اسب بخاری موپار!

زمانی که تیزرهای هماهنگ داج و موپار منتشر شدند حدس زدیم که پروژه‌ای بزرگ در دست اقدام است. خب هم‌اکنون شاهد بازگشت پیشرانه 426 هِمی هستیم که همچنان یک فیل در اتاق است چراکه همه‌ی نشانه‌ها در جهت درستی قرار داشتند. سؤال اصلی اما میزان خروجی این پیشرانه بود و حالا برای این سؤال پاسخی ... نوشته بازگشت هلفانت 1000 اسب بخاری موپار! به صورت اختصاصی برای مجله پدال. نگاشته و منتشر شده است

زمانی که تیزرهای هماهنگ داج و موپار منتشر شدند حدس زدیم که پروژه‌ای بزرگ در دست اقدام است. خب هم‌اکنون شاهد بازگشت پیشرانه 426 هِمی هستیم که همچنان یک فیل در اتاق است چراکه همه‌ی نشانه‌ها در جهت درستی قرار داشتند. سؤال اصلی اما میزان خروجی این پیشرانه بود و حالا برای این سؤال پاسخی شایسته داده شده است. به هلفانت هزار اسب بخاری سلام کنید!


همان‌گونه که نام این هیولا نشان می‌دهد، هلفانت اساساً پیشرانه‌ی بزرگت هلکت است. بلوک تمام آلومینیومی این پیشرانه ارتقا یافته و همچنین سوپرشارژر آن نیز بهبود یافته است. واضح است که تغییرات گسترده‌ای در اجزای پیشرانه صورت گرفته تا چنین قدرت عظیمی ایجاد گردد. این پیشرانه برای استفاده‌های گوناگون، از خیابان گرفته تا آفرود طراحی شده است.


اما بازگشت این پیشرانه‌ی اسطوره‌ای با قرار گرفتن در بطن یک بدنه‌ی نمادین دیگر یعنی داج چارجر 1968 همراه شده است. این خودرو سوپر چارجر کانسپت نامیده می‌شود. البته کار فیات-کرایسلر تنها قرار دادن یک پیشرانه‌ی 1000 اسب بخاری در جلوی یک خودرو نبوده بلکه گیربکس 6 سرعته دستی نیز با ترمزهای برمبوی 6 پیستونه همراه شده است.


داخل کابین نیز شاهد اجزای مدرن قرض گرفته شده از داج چلنجر SRT هلکت و همچنین وایپر فقید هستیم.


البته که جراحی پلاستیک قابل‌توجهی هم انجام شده است. گلگیرهای پهن فایبرگلاس در جلو و عقب باعث ایجاد ظاهری خشمگین و با ابهت شده و البته فاصله‌ی بین محوری هم چند سانتی‌متری افزایش داشته است.


در جلو شاهد اورهنگ کمتری خواهید بود و اجزای مدرن آن در خودروی دیمن دیده می‌شود. همچنین اسپویلر عقب نیز از چارجر R/T کنونی گرفته شده است. چراغ‌های جلوی پاپ آپ کلاسیک نیز جای خود را به چشم‌های چلنجر جدید داده‌اند. نهایتاً هم دوستداران موپار خواهند توانست آینه‌های جانبی برگرفته از داستر 1971 کلاسیک را تشخیص دهند.



مدیر قطعات و سرویس موپار و خودروهای سواری فیات-کرایسلر می‌گوید:

طرفداران قدرت و پرفورمنس از معرفی پیشرانه موپار هلفانت و کیت قدرت و گشتاور فوق‌العاده‌ی آن لذت خواهند برد. داج چارجر 1968 یکی از داغ‌ترین خودروهای کلاسیک بوده و به همین دلیل است که ما تصمیم به استفاده از آن در این پروژه گرفتیم. این یک خودروهای شگفت‌انگیز و ویترینی عالی برای پیشرانه‌ی هلفانت ماست.


منبع
مجله پدال
کلیدواژه :
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • به زودی... به زودی...

    به زودی...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید