کد خبر:19479
پ
منبع : مجله پدال

معرفی 13 سدان قدرتمند با شتاب زیر 4 ثانیه

همین چند سال پیش یعنی در سال 2008 یک لامبورگینی گالاردو LP 520-4 که از پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5 لیتری 513 اسب بخاری استفاده می‌کرد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4 ثانیه‌ای داشت. در آن زمان این یک رکورد مناسب برای سوپرکارها محسوب می‌شد. البته حداکثر سرعت را هم می‌توان یک مقیاس دیگر ... نوشته معرفی 13 سدان قدرتمند با شتاب زیر 4 ثانیه به صورت اختصاصی برای مجله پدال. نگاشته و منتشر شده است

همین چند سال پیش یعنی در سال 2008 یک لامبورگینی گالاردو LP 520-4 که از پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5 لیتری 513 اسب بخاری استفاده می‌کرد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4 ثانیه‌ای داشت. در آن زمان این یک رکورد مناسب برای سوپرکارها محسوب می‌شد. البته حداکثر سرعت را هم می‌توان یک مقیاس دیگر در نظر گرفت اما از آنجایی که اکثر خودروسازان سقف سرعت محصولات خود را 250 کیلومتر در ساعت در نظر می‌گیرند بنابراین شاید این مقیاس خیلی مناسب نباشد.


خب زمانه عوض شده و سدان های خانوادگی به رکوردهای چند سال قبل سوپرکارها رسیده‌اند. این سدان ها نه تنها شتاب فوق‌العاده‌ای دارند بلکه در پیست‌ها نیز خودنمایی می‌کنند. برای گرامیداشت عصر درخشان سوپرسدان‌ها، ما 13 نمونه از این خودروها در بازار آمریکا را با شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 4 ثانیه پیدا کرده‌ایم. این خودروها می‌توانند از نظر شتاب سوپرکارهای یک دهه پیش را پشت سر بگذارند. با ما همراه باشید.

  • کادیلاک CTS-V



کادیلاک یک دهه‌ی پیش آرزوی حضور در این لیست را داشت اما جدیدترین نسل‌های ATS-V و CTS-V به عنوان محصولاتی پرفورمنس تثبیت شده‌اند. این مدل CTS-V است که یک سدان فوق‌العاده‌ی دیفرانسیل عقب با شتاب ادعایی 3.7 ثانیه می‌باشد. به لطف پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری برگرفته از کوروت شاهد قدرت عظیم 640 اسب بخاری هستیم. این قدرت قابل‌توجه تنها به شتاب زیر 4 ثانیه بسنده نکرده و حداکثر سرعت 322 کیلومتر در ساعتی هم ایجاد می‌کند.
  • آئودی RS7



این خودرو یکی از قدیمی‌ترین اعضای لیست بوده و نسل جدید آن در آینده‌ای نزدیک وارد میدان می‌شود؛ اما سیستم چهار چرخ محرک کواترو و پیشرانه‌ی 8 سیلندر توئین توربوی قوی باعث شده RS7 شانه‌به‌شانه‌ی سوپرکارهای نه چندان قدیمی حرکت کند. با پیشرانه‌ای 560 اسب بخاری، ارباب حلقه‌ها در 3.7 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. مهم‌تر آنکه مدل قوی‌تر RS7 پرفورمنس که قدرت 605 اسبی دارد شتاب 3.6 ثانیه‌ای را نشان می‌دهد.
  • آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو



کدام‌یک هیجان‌انگیزتر است: یک سدان که به سوپرکارها تنه می‌زند یا این حقیقت که با آلفارومئویی دیفرانسیل عقب طرف هستیم؟! این خودرو از پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری بای توربوی فراری سود برده و قدرت 505 اسب بخاری و شتاب 3.8 ثانیه‌ای دارد. این خودرو توانسته یک دور نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 32 ثانیه طی کند و عنوان سریع‌ترین سدان تولیدی را به خود اختصاص دهد. این خودرو سریع‌تر از لکسس LFA و لامبورگینی گالاردو LP570-4 سوپرلگرا می‌باشد.
  • آئودی RS3 سدان



چه کسی فکر می‌کرد خودرویی که از شاسی مشترک با فولکس بیتل استفاده می‌کند در این لیست حضور یابد؟ خب شما را با سدان RS3 روبرو می‌کنیم که پیشرانه‌ی 5 سیلندر 2.5 لیتری توربوی آن قدرت 400 اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.9 ثانیه‌ای می‌شود.
  • داج چارجر هلکت



قدرت هلکت! آیا نیازی به توضیح اضافی هست؟! داج چارجر هلکت از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار همی که قدرت 707 اسب بخار دارد سود می‌برد. این قدرت به لاستیک‌های عقب فرستاده شده و شتاب 3.4 ثانیه‌ای را به ارمغان می‌آورد؛ اما با استفاده از لاستیک‌های مخصوص درگ شاید رکورد بهتری هم به دست آید. نیازی به گفت نیست که خانواده‌ها می‌توانند از این قدرت زیاد و حداکثر سرعت 328 کیلومتر در ساعت نهایت لذت را ببرند.
  • ب ام و M760i xDrive

ب‌ام‌و M760i



اگرچه اکثر خودروهای این لیست خصیصه‌های اسپورت چشمگیری دارند اما همین موضوع را نمی‌توان درباره ب ام و M760i xDrive گفت. هرچه باشد با یک قایق لوکس جاده‌ای طرف هستیم که برای ایجاد حداکثر رفاه و آرامش برای سرنشینان عقب طراحی شده است. البته شاید ظاهر این خودرو گول زننده باشد چراکه پیشرانه 12 سیلندر 6.6 لیتری توئین توربوی آن با قدرت 601 اسب بخار در زیر کاپوت پنهان شده است. این پیشرانه به همراه سیستم چهار چرخ محرک باعث شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.6 ثانیه‌ای می‌شود.
  • تسلا مدل S P100D



این خودرو نشان‌دهنده‌ی عصر نوین الکتریکی‌ها بوده و چندین و چند بار شاهد شرمساری سوپرکارها و هیولاهای درگ در برابر مدل S P100D بوده‌ایم. البته این امر جای تعجبی ندارد چراکه سدان الکتریکی تسلا شتاب 2.5 ثانیه‌ای دارد.

این خودرو نه تنها در قلمروی سوپرکارها قدم برمی‌دارد بلکه به اندازه‌ی بوگاتی ویرون سریع می‌باشد.

  • مرسدس-ای ام جی S63



اگرچه اکثر محصولات ای ام جی در خیابان و پیست بسیار جذاب و توانا هستند اما بزرگ‌ترین آن‌ها یعنی AMG S63 بهترین پرفورمنس خود را در قالب یک سدان لوکس 4 درب به نمایش می‌گذارد. این خودرو از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی 603 اسبی سود برده و به همراه سیستم چهار چرخ محرک شتاب 3.4 ثانیه‌ای را بر جای می‌گذارد. شاخ‌به‌شاخ S63 با M760i کاملاً جذاب خواهد بود.
  • مرسدس-ای ام جی E63 S

mercedes-amg-e63-s-4matic-



دیگر محصول توانای ای ام جی خودروی E63 S است که از همان پیشرانه S63 سود برده و همان قدرت 603 اسبی و همان گیربکس 9 سرعته اتوماتیک را دارد. البته سیستم چهار چرخ محرک این خودرو تمرکز بیشتری روی محور عقب داشته و وزن کمتر آن در مقایسه با برادر بزرگ‌تر به معنی شتاب بهتر است. این خودرو تنها در عرض 3.3 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد اما این تمام داستان نیست. E63 S یک کروزر لوکس است که در پیست هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
  • ب ام و M5 کامپتیشن



پس از عرضه‌ی مرسدس-ای ام جی E63 چهار چرخ محرک، دیدن پاسخ BMW به این حرکت کاملاً هیجان‌انگیز بود. آن‌ها سیستم چهار چرخ محرک ویژه‌ای را برای نسل جدید M5 طراحی کردند. این سیستم به همراه پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری بای توربوی 617 اسبی در نسخه کامپتیشن کاملاً قوی عمل کرده و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت فوق‌العاده‌ی 3.1 ثانیه‌ای را به سوپرسدان باواریایی ها اعطا می‌کند. زمانی که M5 را برانید هرروز برایتان روز حضور در پیست خواهد بود!
  • پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid




اول از همه باید گفت تمامی محصولات پورشه اسپورت هستند. همین موضوع درباره ماکان و پانامرا هم صادق است. نسل دوم پانامرا بی‌شک زیباتر از قبل بوده و نسخه‌ی هیبریدی شده‌ی آن نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو قدرت 550 اسب بخاری داشته اما سیستم الکتریکی ترکیب شده با این مجموعه خروجی را به 680 اسب بخار می‌رساند.

با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس دوکلاچه ی فوق‌العاده‌ی PDK، پانامرا تنها در عرض 3.2 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

  • مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه



جدیدترین عضو خانواده‌ی ای ام جی شاید یکی از بهترین‌ها باشد. اگرچه این خودرو از همان شاسی E63 سود می‌برد و همان پیشرانه را حمل می‌کند، اما همه‌چیز در فرایند توسعه فرق کرده است.

GT 63 S چهار درب کوپه از همان سیستم چهار چرخ محرک 4Matic+ استفاده کرده اما پاسخ‌های تیزتر و عملکرد بهتری در پیست داشته و به‌صورت استاندارد از حالت دریفت سود می‌برد. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری این خودرو در نسخه S خروجی 630 اسبی داشته و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.1 ثانیه‌ای را ایجاد می‌کند.

  • جگوار XE SV پروجکت 8

جگوار XE S



خود جگوار XE یک سدان اسپورت تواناست اما وقتی بخش SVO وارد میدان می‌شود همه‌چیز فرق می‌کند. زیر کاپوت پروجکت 8 پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری 592 اسب بخاری قرارگرفته است. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو نیز برای استفاده در پیست تنظیم شده است. استفاده از فیبر کربن برای کاهش وزن هم فراموش نشده و تمامی این موارد باعث شده‌اند قوی‌ترین خودروی تولید تاریخ جگوار متولد شود.

با شتاب 3.3 ثانیه‌ای، این خودرو عملکرد قابل‌توجهی در پیست داشته ولی حیف که تنها 300 دستگاه از آن تولید می‌شود. با رکورد 7 دقیقه و 21.2 ثانیه‌ای در پیست نوربرگ رینگ و کسب عنوان سریع‌ترین سدان چهار درب این پیست، جگوار سریع‌تر از فراری 488 GTB، داج وایپر و فراری انزو است.


منبع
مجله پدال
کلیدواژه :
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • به زودی... به زودی...

    به زودی...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید