کد خبر:19723
پ
منبع : دیجیاتو

وزیر ارتباطات: مردم به اپلیکیشن‌ های ایرانی اعتماد دارند

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره حفظ امنیت و اطلاعات در پیام رسان‌ها گفته و اعلام کرده که مصوبه صیانت از داده‌ها را به دولت فرستاده تا هرچه زودتر تصویب شود؛ مصوبه‌ای که به باور او شاید بتواند اعتمادسازی افکار ... The post وزیر ارتباطات: مردم به اپلیکیشن‌ های ایرانی اعتماد دارند appeared first on دیجیاتو.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره حفظ امنیت و اطلاعات در پیام رسان‌ها گفته و اعلام کرده که مصوبه صیانت از داده‌ها را به دولت فرستاده تا هرچه زودتر تصویب شود؛ مصوبه‌ای که به باور او شاید بتواند اعتمادسازی افکار عمومی را به همراه داشته باشد. او باور دارد که مردم به اپلیکیشن‌ های ایرانی اعتماد دارند و سر پیام‌رسان‌ها حساسیت خاص و قابل درکی را دارند.

«محمدجواد آذری جهرمی» در گفتگو با ایلنا ضمن اعلام این خبر، آن را بخشی از نحوه اعتمادسازی در بین مردم دانسته و تاکید داشته که شبکه ملی اطلاعات هنوز برای مردم قابل اعتماد نیست:

«آنچه در این مسئله مطرح بوده و مورد نظر مردم نیز است بحث سرویس‌های فن‌آوری اطلاعات مثل پیام‌رسان‌ها و نرم افزارهای اطلاعاتی است. با این مصوبه سعی داریم تا این فناوری‌ها را مورد اعتماد مردم قرار دهیم.»

به گفته جهرمی، اینطور نیست که مردم از برنامه‌های داخلی استفاده نکنند و به آنها اطمینان نداشته باشند. او با ذکر مثال چند اپلیکیشن پرکاربرد ایرانی که مردم در گوشی‌های خود از آنها استفاده می‌کنند گفت: «اینکه گفته شود مردم به برنامه‌های داخلی اعتماد ندارند این گفته یک لفظ عام نیست؛ نگاه کنید چند نفر از آپارات،کافه بازار، اسنپ و تپیسی استفاده می‌کنند.»

مردم به اپلیکیشن‌ های ایرانی اعتماد دارند

وزیر ارتباطات کشورمان معتقد است که مردم برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی ایرانی زیادی دارند ولی حساسیت کاربران به مقوله پیام رسان‌های داخلی باز‌می‌گردد و روی این مساله حساس هستند:

«حساسیت‌ها به استفاده از پیام رسان‌های داخلی بازمی‌گردد که ما برای این مهم دو محور در نظر گرفته‌ایم؛ نخست این که مقررات دقیقی داشته باشیم و سپس نظارت جدی بر روی همین مقررات باشد. مصوبه حفاظت داده‌ها را تنظیم کردیم و به دولت فرستادیم که انتظار داریم هرچه سریع‌تر تصویب و با فوریت به مجلس فرستاده شود تا زمینه اعتماد بیشتر فراهم شود.»

به گفته جهرمی،  اگر نمایندگان مطالبه حقوقی بیشتری کنند و پیگیری انجام شود این اعتماد ایجاد خواهد شد.

برنامه‌های پیام رسان بومی بر اساس آخرین آمار با ریزش مخاطب همراه بوده و کماکان تلگرام پرکاربردترین پیام رسان بین ایرانیان است و از همین رو، تمهیدات جدیدی برای اعتماد سازی و احیای دوباره این مدل‌های پیام رسان در بین نهادهای دولتی شکل گرفته است.


منبع
دیجیاتو
کلیدواژه :
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • به زودی... به زودی...

    به زودی...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید