کد خبر:20741
پ
منبع : مجله پدال

شمارش معکوس رونمایی از نسل جدید مزدا 3

پس از انتشار ویدئویی 15 ثانیه‌ای در ماه پیش، کمپانی ژاپنی مزدا تصویری جدید منتشر کرده و با آن به‌صورت رسمی معرفی نسل جدید مزدا 3 در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس را تأیید کرده است. این رویداد خودرویی از بیست و هشتم نوامبر پذیرای اصحاب رسانه خواهد بود و یک روز بعد نیز عموم مردم خواهند ... نوشته شمارش معکوس رونمایی از نسل جدید مزدا 3 به صورت اختصاصی برای مجله پدال. نگاشته و منتشر شده است

پس از انتشار ویدئویی 15 ثانیه‌ای در ماه پیش، کمپانی ژاپنی مزدا تصویری جدید منتشر کرده و با آن به‌صورت رسمی معرفی نسل جدید مزدا 3 در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس را تأیید کرده است. این رویداد خودرویی از بیست و هشتم نوامبر پذیرای اصحاب رسانه خواهد بود و یک روز بعد نیز عموم مردم خواهند توانست از جدیدترین محصولات دنیای خودرو بازدید کنند.


خبرهای خوب زیادی در راه است چراکه مزدا علاوه بر نسخه هاچبک 5 درب اقدام به رونمایی از سدان 4 درب مزدا 3 نیز خواهد کرد. واضح است که جزئیات زیادی از این خودرو منتشر نشده اما می‌دانیم مزدا 3 جدید دارای زبان طراحی کودو خواهد بود. به جرات می‌توان گفت کانسپت کای تأثیر زیادی روی طراحی این خودرو خواهد گذاشت.

بیانیه‌ی خبری کوتاهی که توسط مزدا منتشر شده نشان می‌دهد محصولات جمع‌وجور و بازنگری شده‌ی این برند از نسل بعدی پیشرانه‌های اسکای اکتیو برخوردار خواهند بود و پلتفرم اورهال شده‌ی آن‌ها نیز ابعاد جدیدی را به همراه لذت رانندگی زیاد به مشتریان ارائه خواهد کرد.


یکی از مهم‌ترین جنبه‌های نسل بعدی مزدا 3 پیشرانه‌ی آن است. این خودرو از پیشرانه‌ی اسکای اکتیو ایکس سود خواهد بود. پیش از این اصحاب رسانه نسخه‌ی پیش‌تولیدی مزدا 3 را با این پیشرانه جدید تست کرده‌اند. پیشرانه یاد شده همانند یک نسخه 4 سیلندر سوپرشارژردار است که از گردش گازهای اگزوز و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها سود می‌برد. مزدا اشاره زیادی به جزئیات نکرده اما قول داده این پیشرانه بنزینی جدید 20 تا 30 درصد مصرف سوخت کمتری خواهد داشت و در عین حال گشتاور تولیدی آن با رشد 20 درصدی همراه خواهد بود.


پیشرانه بکار رفته در نسخه پیش‌تولیدی مزدا 3 با گیربکس 6 سرعته دستی همکاری می‌کرد و البته گیربکس 6 سرعته اتوماتیک هم در دسترس بود. مهندسان مزدا فوم مخصوصی را در محفظه پیشرانه مدل پیش‌تولیدی بکار برده بودند تا صدای پیشرانه‌ کاهش یابد.




مدیر مهندسی دینامیک محصولات مزدا اذعان کرده صدا، لرزش و ناهنجاری بسیار چالش‌برانگیز بوده‌اند چراکه پیشرانه یاد شده ماهیت احتراق انفجاری داشته و از سیستم سوخت‌رسانی پرفشار استفاده می‌کند. او خاطرنشان ساخته پیشرانه اسکای اکتیو ایکس مزدا هیچ‌چیز مشترکی با پیشرانه 2 لیتری اسکای اکتیو جی کنونی نداشته و مهندسان مزدا مجبور شده‌اند پیشرانه جدید را تقویت کنند چراکه انفجارهای صورت گرفته فشار بیشتری را به قطعات داخلی وارد می‌کنند.

منبع
مجله پدال
کلیدواژه :
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • به زودی... به زودی...

    به زودی...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید