کد خبر:3403
پ
منبع : مجله پدال

گاو وحشی آزاد شد! معرفی رسمی لامبورگینی اونتادور SVJ

لامبورگینی همان طور که وعده داده بود، در گردهمایی پبل بیچ امسال رسماً مدل جدید اونتادور SVJ را رونمایی کرد و این دقیقاً همان چیزی است که انتظار داشتیم. این گاو وحشی افراطی ترین لامبورگینی موتور وسط تاریخ محسوب می شود و مرزهای عملکرد این شرکت ایتالیایی را کاملاً ارتقاء داده تا جایی که رکورد سریع ترین خودروی تولیدی ... نوشته گاو وحشی آزاد شد! معرفی رسمی لامبورگینی اونتادور SVJ به صورت اختصاصی برای مجله پدال. نگاشته و منتشر شده است

لامبورگینی همان طور که وعده داده بود، در گردهمایی پبل بیچ امسال رسماً مدل جدید اونتادور SVJ را رونمایی کرد و این دقیقاً همان چیزی است که انتظار داشتیم. این گاو وحشی افراطی ترین لامبورگینی موتور وسط تاریخ محسوب می شود و مرزهای عملکرد این شرکت ایتالیایی را کاملاً ارتقاء داده تا جایی که رکورد سریع ترین خودروی تولیدی دنیا در پیست نوربرگ رینگ را بنام خود ثبت کرده است.

در زیر پوست این هیولای ایتالیایی، همان نیروگاه 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور استاندارد قرار دارد که حالا خروجی آن به 770 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این نیرو توسط گیربکس هفت سرعتهٔ ISR لامبورگینی و لاستیک های پیرلی P-Zero کورسا سفارشی به سطح مسیر منتقل می شود. به لطف این پیشرانهٔ تقویت شده، اونتادور SVJ می تواند ظرف تنها 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده، ظرف 8.6 ثانیه مرز 200 کیلومتر در ساعت را رد کرده و نهایتاً به قلهٔ حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

هرچند این اعداد ارتقاء بزرگی را نسبت به اونتادور استاندارد نشان نمی دهند اما SVJ ویژگی های بسیار قابل توجه دیگری دارد که یکی از آن ها بال ها و اسپلیترهای دیوانه وار آن است. به همین دلیل شاید بتوان واضح ترین تفاوت میان SVJ و دیگر مدل های اونتادور را استایل بیرونی آن دانست. لامبورگینی این گاو خشمگین را به سیستم آئرودینامیکی ویژهٔ خود که به صورت مخفف ALA نام دارد مجهز کرده است که موجب افزایش 40 درصدی داون فورس و همین طور کاهش ضریب آئرودینامیک می شود. این سیستم برای اولین بار در اوراکان پرفورمانته ارائه شد و حالا اونتادور SVJ دومین ساختهٔ لامبورگینی محسوب می شود که به ALA مجهز شده است.

در جلوی اونتادور SVJ دو فلپ تعبیه شده که می توانند در کمتر از 500 میلی ثانیه فعال شوند. هنگامی که این سیستم فعال شود، فلپ ها باز شده که ضریب آئرودینامیک خودرو را بهبود بخشیده و به افزایش عملکرد آن در خط مستقیم کمک می کند. علاوه بر این، در لبه های انتهایی بال در عقب خودرو نیز فلپ های تعبیه شده است که این فلپ ها هم توسط سیستم ALA کنترل می شوند. این سیستم هنگامی که طرف چپ یا راست خودرو به داون فورس بیشتری نیاز داشته باشد، فلپ همان سمت را باز می کند.

اما علاوه بر قطعات فعال آئرودینامیکی، تغییرات دیگری هم در بخش بیرونی اونتادور SVJ ایجاد شده است. به عنوان مثال، این سوپراسپرت افراطی به سقف فیبر کربنی جدید و پوشش موتور ویژه ای مجهز شده که بخش زیادی از پیشرانه را پنهان کرده است. علاوه بر این، لامبورگینی اسپلیتر جدیدی در جلو، رکاب های سفارشی و رینگ هایی اختصاصی را هم برای SVJ طراحی کرده است. در بخش فنی نیز همانند اونتادور S، مدل جدید SVJ هم به منظور بهبود قابلیت مانور در سرعت های پایین و افزایش ثبات هنگام پیمودن پیچ ها در سرعت های بالا، به سیستم فرمان گیری چرخ های عقب مجهز شده است.

لامبورگینی هم زمان با رونمایی از اونتادور SVJ در پبل بیچ، نسخهٔ ویژه ای از آن با نام SVJ 63 را هم معرفی کرده است. این مدل به منظور ادای احترام به سال تأسیس لامبورگینی یعنی سال 1963 ساخته شده و تنها 63 دستگاه از آن تولید می شود. ویژگی منحصربه فرد SVJ 63 رنگ بیرون اختصاصی سفید و مشکی آن به همراه تریم طلایی و برچسب 63 است. از نسخهٔ معمولی اونتادور SVJ اما 900 دستگاه ساخته خواهد شد که قیمت پایهٔ هرکدام از آن ها در ایالات متحده از 517,700 دستگاه آغاز می شود.

 

 

منبع
مجله پدال
کلیدواژه :
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • به زودی... به زودی...

    به زودی...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید