کد خبر:54974
پ
منبع : آی تابناک

تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ام‌جی GT R پرو

شما را با نسخه‌ی جدید پرو از مرسدس-ای‌ام‌جی GT R آشنا می‌کنیم، خودرویی که همزمان با فیس لیفت کل خانواده‌ی AMG GT معرفی شده و دارای چراغ‌های جلوی جدید، داشبورد تمام دیجیتال و دیگر بهبودهای حداقلی می‌باشد.

صفحه نخست » سایر حوزه ها
کد خبر: ۲۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 15

تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ام‌جی GT R پرو

شما را با نسخه‌ی جدید پرو از مرسدس-ای‌ام‌جی GT R آشنا می‌کنیم، خودرویی که همزمان با فیس لیفت کل خانواده‌ی AMG GT معرفی شده و دارای چراغ‌های جلوی جدید، داشبورد تمام دیجیتال و دیگر بهبودهای حداقلی می‌باشد.


به گزارش تابناک؛ اما نسخه‌ی پرو چیست؟ به یک GT R با تمرکز بیشتر روی پیست فکر کنید که قدرت بیشتری داشته و در عین حال آئرودینامیک، سیستم تعلیق و تجهیزات استاندارد پیست را به نمایش می‌گذارد. از جمله مهم‌ترین بهبودهای این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق جدیدی اشاره کرد که تنظیمات زیادی داشته ولی خب این تنظیمات خیلی از داخل خودرو در دسترس نیستند و باید به‌صورت دستی و روی پیست آن را انجام داد.


به همه‌ی این موارد پکیج پیست و ترمزهای سرامیکی را اضافه کنید. این دو مورد به‌صورت سفارشی در GT R قابل دسترسی بوده‌اند. پکیج پیست این خودرو شامل رول کیج و آتش‌خاموش‌کن می‌باشد. GT R پرو همچنین سبک‌تر بوده که به دلیل استفاده از پانل سقف فیبر کربنی می‌باشد.


البته واضح‌ترین شاخصه‌ی آئرودینامیکی این خودرو اسپلیتر جلوی بزرگ و ورودی‌های بال جلو است که هوا را از قوس‌های چرخ جلویی خارج می‌کند. یک اسپویلر لبه‌ای عقب نیز به چشم می‌خورد. در کل تغییرات ایجاد شده باعث می‌شوند این خودرو حدود 6 ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی کند. در تئوری هم GT R پرو لذت رانندگی بیشتری دارد.


به منظور یافتن این موارد ما سری به پیست هاکنهایم در آلمان زدیم تا اولین تست رانندگی را انجام دهیم. فرصتی برای راندن این خودرو در جاده‌های عمومی فراهم نبود بنابراین نمی‌توانیم قضاوت دقیقی درباره‌ی سواری خودرو در جاده‌های ناهموار داشته باشیم.


این خودرو قطعاً در پیست راحت‌تر از قبل شده است. اگرچه پیشرانه‌ی 8 سیلندر توئین توربوی GT R پرو قدرت بیشتری در مقایسه با خروجی 572 اسبی مدل استاندارد ندارد اما صدای آن فوق‌العاده بوده و فوراً به دستورات راننده پاسخ می‌دهد. این خودرو تنها در عرض 3.6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 319 کیلومتر در ساعت است بنابراین تولید چنین صدای گیرای جای تعجب زیادی ندارد.


داشبورد دیجیتالی این خودرو در زمانی که نوبت دنده‌ی بعدی باشد به رنگ قرمز درمی‌آید. تعویض دنده‌ها را نیز با پدال شیفتر پشت فرمان باید انجام داد. ولی معکوس‌های این گیربکس تنها سریع احساس می‌شود و نرمی و روانی گیربکس‌های پدال شیفتر مک لارن و پورشه را ندارد.


اگرچه ترمزهای خودرو در کاهش سرعت چنین محصول سوپر اسپورتی بی‌نقص عمل می‌کنند اما پاسخ آن به فشار دادن ترمز چندان جالب نمی‌باشد. چرخ‌های جلو به سرعت به داخل پیچ می‌چرخند و البته این عمل سریع‌تر از آنچه انتظار دارید انجام می‌شود به گونه‌ای که دماغه‌ی طویل GT R پرو درست جلوی شما قرار می‌گیرد. تنها دستورات شما به فرمان کوچک خودروست که خواهد گفت چه‌کاری انجام شود. این کار را انجام دهید و منتظر چسبندگی بسیار زیاد خودرو در زمان طی کردن پیچ باشید.


کشش خودرو نیز در خروج از پیچ بسیار خوب بوده و این امر به مدد گشتاور پیشرانه حاصل می‌شود؛ اما هنوز هم می‌توانید با پدال گاز بازی کرده و باعث شوید چرخ‌های عقب چسبندگی کمتری در پیست داشته باشند


دور زدن پیست با مرسدس-ای‌ام‌جی GT R پرو یک تجربه‌ی فوق‌العاده هیجان‌انگیز است و یکی از دلایل جذابیت آن نیز صندلی‌های سطلی می‌باشند که بدن را کاملاً دربرمی گیرند. خود خودرو هم بسیار پر سر و صدا و سریع بوده بنابراین با استفاده از تنظیمات 9 مرحله‌ای کنترل کشش می‌توانید دقیقاً هم‌سطح مهارت‌های خود یکی از حالت‌ها را انتخاب کنید و در حد کافی هم شجاع باشید.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT R و به ویژه نسخه ی پرو همچنان سواری عالی‌ای داشته و چیزی کاملاً متفاوت در این بازه‌ی قیمتی است. مرسدس اگرچه بهای 188345 پوندی داشته و هم سنگ خودروهایی همچون پورشه 911 GT3 و مک لارن 600LT قرار می‌گیرد اما نیازی نیست که ترسی از این دو رقیب داشته باشد.

 

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی GT R پرو

  • قیمت: 188345 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توربوی بنزینی
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • قدرت/گشتاور: 572 اسب بخار/700 نیوتون متر
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 319 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 12.4 لیتر در هر صد کیلومتر

Bookmark and Share
X Share
Stumble Upon Delicious
Cloob Digg
پیشنهاد سردبیر
سرعت شارژ باورنکردنی با سیستم شارژ فوق سریع 40 واتی Huawei mate 20 pro

سرعت شارژ باورنکردنی با سیستم شارژ فوق سریع 40 واتی Huawei mate 20 pro

سامسونگ روی لپتاپ منعطف مشغول کار است

سامسونگ روی لپتاپ منعطف مشغول کار است

عضو جدید خاندان باواریایی، BMW X2 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت در راه است.

عضو جدید خاندان باواریایی، BMW X2 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت در راه است.

صفحه نمایش آیفون X  آتش می گیرد !!!

صفحه نمایش آیفون X آتش می گیرد !!!

مشکل هنگ کردن و ثابت ماندن سامسونگ نوت 8

مشکل هنگ کردن و ثابت ماندن سامسونگ نوت 8

ده آزمایش جذاب علمی را در خانه انجام دهید!

ده آزمایش جذاب علمی را در خانه انجام دهید!

ترسناک ترین پل معلق دنیا

ترسناک ترین پل معلق دنیا

معرفی ۱۰ برنامه کاربردی برای هر کامپیوتری با ویندوز 10

معرفی ۱۰ برنامه کاربردی برای هر کامپیوتری با ویندوز 10

بررسی تخصصی Mate 9؛ غول بزرگ دوست‌داشتنی

بررسی تخصصی Mate 9؛ غول بزرگ دوست‌داشتنی

هوشمند جدید چی داری ؟ از شلوار ، چمدان تا دوش حمام  و موز هوشمند !!!

هوشمند جدید چی داری ؟ از شلوار ، چمدان تا دوش حمام و موز هوشمند !!!

روی خط سایت ها
مسئولان بگویند با اجرای FATF چه چیزی گیر مردم می‌آید؟

مسئولان بگویند با اجرای FATF چه چیزی گیر مردم می‌آید؟

لطیفه جهانگیری، اهانت به شعور خودش است/ «اسحاق جهانگیری» کاندیدای اصلاحات در ۱۴۰۰ می‌شود؟

لطیفه جهانگیری، اهانت به شعور خودش است/ «اسحاق جهانگیری» کاندیدای اصلاحات در ۱۴۰۰ می‌شود؟

محمد علی افشانی هم از شهرداری تهران می ورد

محمد علی افشانی هم از شهرداری تهران می ورد

آیا برکناری کریمی، آخرین تسویه حساب افشانی از مرکز ارتباطات شهرداری تهران است؟

آیا برکناری کریمی، آخرین تسویه حساب افشانی از مرکز ارتباطات شهرداری تهران است؟

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:

منبع
آی تابناک
کلیدواژه :
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • به زودی... به زودی...

    به زودی...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید