کد خبر:6511
پ
منبع : مجله پدال

پشت فرمان نیسان ناوارا دوکابین 2018

از زمان معرفی نیسان ناوارای جدید، این پیکاپ خیلی نتوانسته دل خریداران را به دست آورد اما این نسخه اتوماتیک جدید بهترین مدلی از ناوارا بوده که تاکنون بررسی کرده‌ایم… نقاط قوت: مصرف سوخت مناسب، کیفیت ساخت، تجهیزات رده‌بالا نقاط ضعف: فضای عقب تنگ‌تر در مقایسه با رقبا، قیمت بالا، سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی رقبای ... نوشته پشت فرمان نیسان ناوارا دوکابین 2018 به صورت اختصاصی برای مجله پدال. نگاشته و منتشر شده است

از زمان معرفی نیسان ناوارای جدید، این پیکاپ خیلی نتوانسته دل خریداران را به دست آورد اما این نسخه اتوماتیک جدید بهترین مدلی از ناوارا بوده که تاکنون بررسی کرده‌ایم…

نقاط قوت: مصرف سوخت مناسب، کیفیت ساخت، تجهیزات رده‌بالا

نقاط ضعف: فضای عقب تنگ‌تر در مقایسه با رقبا، قیمت بالا، سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی

نیسان ناوارا

  • رقبای مطرح

فورد رنجر 3.2 دوکابین XLT های رایدر اتوماتیک: این خودرو قیمتی مشابه با ناوارا داشته و از نظر قدرت و گشتاور کمی دست بالاتر را دارد اما پیشرانه آن نه به اندازه نیسان کم‌مصرف است و نه صدای کمتری دارد. البته فورد دارای کابینی جادارتر بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی آن نیز بهتر است.

تویوتا هایلوکس 2.8GD-6 ریدر دوکابین داکار اتوماتیک: شما می‌توانید اندکی در پول خود صرفه‌جویی کرده و نسخه استاندارد ریدر را خریداری کنید اما نسخه سفارشی داکار واقعاً برجسته است. این مدل دارای پیشرانه‌ای است که اگرچه روی کاغذ قدرت کمتری دارد اما در دنیای واقعی عملکرد بسیار خوبی به نمایش می‌گذارد. هایلوکس در آفرود هم توقف‌ناپذیر احساس می‌شود. سیستم اطلاعات سرگرمی هایلوکس هم‌اکنون به ناوبری مجهز شده اما همچنان خوب نیست.

فولکس‌واگن آماروک 2.0BiTDI هایلاین اتو: در این بازه قیمتی نمی‌توانید آماروک 6 سیلندر را بخرید اما مدل مجهز مورد بحث ترکیبی از طراحی شیک کابین، راحتی روی جاده و مصرف سوخت کم در بزرگراه را ارائه می‌کند. البته آماروک کمی گران‌تر بوده و کم‌توان‌تر است و نیازمند بودجه‌ای بیشتر برای استفاده از برخی تجهیزات استاندارد رقاب خواهید بود.

  • چه چیزی جدید است؟

نیسان ناوارا
خریداران شخصی از پیکاپ های دوکابین به عنوان محصولاتی خانوادگی استفاده می‌کنند و بنابراین تولید نسخه‌های اتوماتیک از این خودروها منطقی بوده و البته فروش آن‌ها نیز افزایش یافته است. در سال‌های اخیر این موضوع به خوبی قابل‌مشاهده بوده و گفته می‌شود فروش پیکاپ های دوکابین اتوماتیک از 3350 دستگاه در سال 2010 به 21304 دستگاه در سال پیش رسیده که چند هزار دستگاه آن محصول نیسان بوده است.

واضح است که همه‌ی خریداران نیازمند سیستم چهار چرخ محرک نیستند و بنابراین ژاپنی‌ها نسخه اتوماتیک و تک دیفرانسیل ناوارا را هم تولد کرده‌اند. همانند مدل‌های دو دیفرانسیل، این ناوارای دیفرانسیل عقب در تریم های SE و LE عرضه می‌شود و مدل LE در تست ما حضور پیدا کرده است. مزیت اصلی این خودرو قیمت و وزن کمتر ( بیش از 100 کیلوگرم) است که تأثیر مثبتی روی پرفورمنس و مصرف سوخت گذاشته است.

  • خوب‌ها

مشخصات استاندارد
نیسان ناوارا
ناوارا LE خودرویی جامع است. از نظر تجهیزات و ویژگی‌های ظاهری این خودرو دارای ریل‌های سقف، رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی و آینه‌های جانبی برقی می‌باشد.

داخل کابین شاهد تجهیزات بیشتری هم هستیم. این خودرو به‌صورت استاندارد از پوشش چرم، صندلی‌های جلوی گرم شونده (موردی کمیاب در این کلاس خودرویی)، پایش محیطی، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، ورود و استارت بدون کلید و… سود می‌برد.

علاوه بر موارد فوق باید به صفحه لمسی مجهز به سیستم ناوبری، کروز کنترل، 7 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و چراغ‌های خودکار اشاره کنیم. البته سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو خیلی دوستانه عمل نمی‌کند. در واقع سیستم اطلاعات سرگرمی ناوارا می‌توانست بهتر از این‌ها باشد. همچنین این سیستم فاقد اپل کارپلی و اندروید اتو بوده و دکمه‌های مجازی روی صفحه‌نمایش نیز زیاد و کوچک می‌باشند.

قدرتمند، آرام و کم‌مصرف
نیسان ناوارا
پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری توئین توربوی دیزلی ناوارا یکی از نقاط قوت این پیکاپ است. این قلب آهنین قدرت 188 اسب بخاری و گشتاور 450 نیوتون متری داشته و از این نظر با پیشرانه‌های پرحجم‌تر رقبا قابل‌مقایسه می‌باشد. گشتاور این خودرو در بازه‌ی گسترده‌ی 1500 تا 2500 در دسترس بوده و خود پیشرانه نیز هماهنگی خوبی با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دارد.

نیسان اگرچه خودروی بزرگ و سنگینی است اما احساس پاسخگو بودن در شهر را داشته و مصرف سوخت کمی هم دارد. ما در حالت واقعی به مصرف متوسط 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر رسیدیم که برای این نوع خودرو عالی محسوب می‌شود.

ما قبلاً نسخه‌های دو دیفرانسیل ناوارا را بررسی کرده و گفته بودیم که اگرچه سیستم تعلیق فنر پیچشی و 5 اتصالی در عقب بهبودهای کوچک اما ارزشمندی را در بحث پایداری خودرو در پیچ و راحتی سواری ایجاد کرده است اما واقعاً بهترین نمونه در این کلاس نیست.

البته این نسخه تک دیفرانسیل در کل سواری بهتری داشته و آرامش و رفاه آن بهتر است. اگرچه ناوارا در این بخش هم بهترین خودروی کلاس نیست اما به نظر می‌رسد وزن کمتر نسخه تک دیفرانسیل تأثیر مثبتی روی سواری داشته است. سواری خودرو در نسخه SE که رینگ‌های 16 اینچی دارد قطعاً بهتر هم خواهد بود.

البته باید به این نکته اشاره کرد که با اینکه این پیکاپ دوکابین بیشتر مناسب فعالیت‌های آخر هفته است تا کارهای جدی، اما ناوارا اتوماتیک هنوز هم ظرفیت یدک کشی 3.5 تنی داشته و ظرفیت محفظه بار آن نیز عدد تحسین‌برانگیز 1030 کیلویی می‌باشد.

با توجه به اینکه ناوارا انتخاب اول آفرودرهای حرفه‌ای نیست بنابراین بیشتر مناسب محیط‌های شهری بوده و البته ناوارا کمی جمع و جورتر از رقبای مهمش نیز می‌باشد. دوکابینه‌ای مدرن بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شده‌اند و پارک کردن آن‌ها سخت است اما ناوارا به طور قابل‌توجهی بهتر بوده و مانور پذیری راحت‌تری دارد.

  • بدها

کمبودهای کابین
نیسان ناوارا
اما موضوع عجیب درباره ناوارا اینکه اگرچه روی کاغذ اوضاع روبه‌راه است اما در واقعیت برخی کمبودها در کابین به چشم می‌خورند؛ مثلاً فضای بخش عقبی کابین خیلی زیاد نیست. غربیلک فرمان نیز تنظیمات بسیار محدودی داشته و سیستم اطلاعات سرگرمی هم قبلاً ذکر شد چه ایراداتی دارد. همچنین باید به برخی متریال پلاستیکی و نه چندان خوب اشاره کنیم.

  • قیمت‌گذاری و گارانتی

نیسان ناوارا
نیسان ناوارا 2.3D دوکابین LE اتوماتیک هم‌اکنون بهای 39075 دلاری داشته و از گارانتی عالی 6 ساله یا 150 هزار کیلومتری نیسان برخوردار است. این خودرو هر 15 هزار کیلومتر یک‌بار باید سرویس شود.

ذکر این نکته مه ماست که نیسان شروع به ارائه پیشنهادهای ویژه برای ناوارا کرده بنابراین خریداران خواهند توانست این خودرو را با شرایط مناسبی تهیه کنند.

  • قضاوت نهایی

نیسان ناوارا
به نظر ما بخش اعظمی از دردسرهای اولیه ناوارا برای کسب موفقیت به سادگی به وضعیت نیسان در این کلاس مربوط می‌باشد. تویوتا و فورد و این اواخر فولکس‌واگن تلاش‌های بیشتری در سال‌های اخیر داشته و محصولات واقعاً برجسته‌ای تولید کرده‌اند. نیسان ناوارا در نگاه اول فاقد ویژگی برجسته بودن رقبا بوده و کمپین‌های بازاریابی قدرتمندی نداشته است اما باید به واقعیت‌ها اشاره کرد. ما پیشرانه این خودرو را دوست داریم و البته نیسان روی سیستم تعلیق ناوارا هم کار کرده است.




با این وجود، نسخه ویژه‌ی تست شده می‌تواند بهترین مدل در خانواده ناوارا باشد اما نسخه ارزان‌تر SE هم ارزش بررسی دارد زیرا چند صددلاری ارزان‌تر بوده و از نظر تجهیزات نیز خیلی کم ندارد. اگر شما دوستدار سرسخت نیسان هستید احتمالاً از ناوارا ناامید نخواهید شد و اگر اهمیتی به برند نمی‌دهید هنوز هم می‌توانیم بررسی دقیق این خودرو را به شما توصیه کنیم.
  • مقایسه با رقبا

نیسان ناوارا 2.3D دوکابین LE اتوماتیک

قیمت

39075 دلار
پیشرانه

4 سیلندر 2.3 لیتری توربوی دیزلی

قدرت

188 اسب بخار
گشتاور

450 نیوتون متر

گیربکس

7 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت

6.8 لیتر در هر صد کیلومتر

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت

اعلام نشده

 

فورد رنجر 3.2 دوکابین های رایدر XLT اتو

قیمت

38226 دلار
پیشرانه

5 سیلندر 3.2 لیتری توربوی دیزلی

قدرت

197 اسب بخار
گشتاور

470 نیوتون متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت

8.5 لیتر در هر صد کیلومتر

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت

اعلام نشده

 

تویوتا هایلوکس 2.8GD-6 دوکابین ریدر داکار اتو

قیمت

38829 دلار
پیشرانه

4 سیلندر 2.8 لیتری توربوی دیزلی

قدرت

174 اسب بخار
گشتاور

450 نیوتون متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت

8 لیتر در هر صد کیلومتر

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت

10.8 ثانیه

 

منبع: cars


منبع
مجله پدال
کلیدواژه :
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • به زودی... به زودی...

    به زودی...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید